972. december 29-én, péntek este az amerikai Eastern Airlines légitársaság 401-es járata Miami repülőtere felé tartott 176 utassal a fedélzetén. Az L-1101-es óriásgép műszerfalánál Bob Loft kapitány és Don Repo
másodtiszt a megszokott leszállási manőverekre készült, amikor
kigyulladt a vészjelző lámpa, mely a futómű problémáját jelezte. A gép
egyre alacsonyabbra süllyedt, végül a floridai Everglades
mocsaras vidékén lezuhant. Bár a mentők perceken belül odaértek, az
utasok és a személyzet közül 101-en vesztették életüket a
szerencsétlenségben - Loft néhány óra múlva, Repo pedig egy napra rá hunyt el.
A légitársaság a tönkrement repülőgép sok alkatrészét kimentette, és
ezeket felhasználták a hasonló típusú gépeknél. Nem sokkal később kísértetjárásról röppentek fel a hírek. A legtöbb szellemet az Eastern légitársaság emberei figyelték meg, különösen a társaság légiflottájának egyik gépén. Repo szelleme gyakran megjelent a pilóta- és a konyhafülkében, és Loft szellemét is látták üldögélni az első osztályon, valamint a személyzeti kabinban.
Bob Loft - balra - és Don Repo
Egyszer az egyik légikisasszony megkérdezte tőle, miért nem szerepel a
neve az utaslistán. Választ nem kapott, ezért aztán jelentette az esetet
a kapitánynak. A kapitány felismerte Loftot, mire az rögtön eltűnt.
A légitársaság vezetése érthető módon nem sok hitelt adott az efféle
jelentéseknek, és azt tanácsolta az alkalmazottaknak, forduljanak
pszichiáterhez a társaság költségén. A történetekből végül a veterán
újságíró, John G. Fuller nagy sikerű könyvet írt The Ghost of Flight 401 - Kísértet a 401-es járaton - címmel.
|